13 Ocak 2008

Ekim ayında yazmıştım/ ŞİİRLER

BAĞDAT

Kırk bir çeşitlik sofradan
Geriye kaldı bir
Kaşık lokma
Kırağı yağan damıma
Şimdi bombalar yağdı
Ey güzelce Bağdat!
Şehr-i viran oldu
Bin bir gece bitmeden
Bağdat masal oldu.

ÇEKİRDEK AİLE

Limon çekirdeği mi,
Yoksa şeftali çekirdeği mi?
Çekirdek aile işte.
Ya limon gibi ekşi
Ya şeftali gibi tatlı
Annem,babam,Melike,Pati
Hepi topu dört kişilik aile saadeti.


SİZDEN BİLİRİM

İsa’dan önce mi?
İsa’dan sonra mı?
Nereden çıktınız ?
Ateşi nereden buldunuz?
Bulmaz olaydınız.
Bütün başıma gelenleri sizden bilirim.
Nereden bildiniz insanı?
Bilmez olaydınız!


HOŞGELDİNİZ

Karalama defterim
Tatlı tükenmez kalemim
Gezmelere mi geldiniz
Fransa denen gavura?
Hoş geldiniz.


DİNİM

Mahalle de oturmadım
Sitelere alıştım.
Türk’ün evladıydım
Gavurda göçmen oldum.
Cumaları ezanım
Vardı bir ay Ramazanım.
Dinim imanım kayboldu
Parmaklarında zangocun.
Seslerinde çanın
Bütün bütün yankılandı
Hıçkırıklarım.


MERVE ARCASOY

Hiç yorum yok: