20 Mayıs 2007

Umutsuz Aşka Gazel

Ne yapsam şimdi diye bakınırken dağınık odamda gördüm onu, kıpkırmızı bakıyordu bana. Nasılda onu anlatan bir renk, kanın, ateşin rengi ama herseyden önce tutkunun. Bahsettiğim Lorca'nın kırmızı yayınlarından yeni basılan kitabı "Aşk Şiirleri". Elime alıp sayfaları karıştırmaya başladım ve onu buldum umutsuz aşka olan gazelini...

İstemiyor gelmeyi gece,
ne sen gelesin
ne de ben gidebileyim diye.
Ama ben gideceğim
şakaklarımı parçalasalar da akrepten güneşler.
Ama sen geleeksin
tuz yağmurlarında yanmış dilinle.
İstemiyor gelemeyi gün
ne sen gelesin
ne de ben gideyim diye.
Ama ben gideceğim
örselenmiş karanfilimi kurbağalara bırakıp.
Ama sen geleceksin
Karanlığın kokuşmuş pisliklerinden.
Ama istemiyor gelmeyi ne gece ne de gündüz;
çünkü yanmamı istiyor senin sevdandan,
senin de benim sevdamdan.
Gelmek istemiyor gece,
Gelmeyişin ondan,
Benim gidemeyişim.
Gideceğim ama,
Akrepten güneşler bile yese şakalarımı.
Geleceksin ama,
Tuzlu yağmurların yaktığı dilinle.
Gelmek istemiyor gün,
Gelmeyişin ondan,
Benim gidemeyişim.
Gideceğim ama,
Bırakıp çiğneniş karanfilimi kurbağalara.
Geleceksin ama
Çamurlu lağımlarından karanlığın.
Gelmek istemiyor ne gün ne gece,
Ölebilirim senin için,
Ölebilirsin ondan.
"...Bir görsem geçtiğini
Elvira Kapısından,
öğrensem de adını koyversem gözyaşarımı..."
Buse

Hiç yorum yok: