28 Mart 2008

gidiyorsun


Gidiyorsun


Gidiyorsun
Beni bana bırakıp
Ayrılığa katlanıp
Biliyorum
Sen de benim gibi
Ayrılığa katlanıp
Artık bir derin sızıdır
Bize bizden kalan
İçimizde saklanan
Artık bir ömür boyudur
Seni bana çağıran
Kalbimin kuytusundan
Gece yarıları
Sokak lambaları
Penceremde
Meraklı rüzgar
Okul çocukları
Pürtelaş insanlar
Hiçbirşey
Olmamış gibi
Oysa içimden kopan bir sen değilsin
Umutlarım anılarım inançlarım var
Kendine gülümseyen bir halim olsa da
İçin için akan gözyaşlarım var
.
Fikret Kızılok





Bu hafta belki de geçen haftaydı.öyle yorgunum ki farkında değilim.lapsus açalalı bir yıl olmuş.koskoca bir yıl.farketmeksizin geçmiş zaman.neler oldu neler.tarifsiz acılar içinde bir toprak ı terk ettik bazılarımız.sanki savaş ülkesi Türkiye .sanki her yer kan,her yer karanlık.kapkara siyah örtülerden de kara.
Çok yoruldum artık.düşünmekten ,anlatmaya çalışmaktan…bu ülke için ne istenir ne dilenir bilmiorum.neresinden tutulur ki bu durmun.neresine yama yapılır bu koskoca kapkara çarşafın.içine çırılçıplak türk bedenleri koymak istiyorum yırtık yerlerine bu kara çarşafın.insan kanıyla dikmek istiorum bu örtüyü.yolu yok başka bana göre kan gerek.gayet vahşice katil olmak gerek,katletmek gerek.
Ortadan kaldırmak için değil.o kadar aptal değilim.yokedilemezsiniz siz.sadece acı çektirmek ve öc almak istioyorum.elimde olsa 4.murat gibi geceyarısı asardım sizi.meydanlara heykel gibi cesetlerinizi dikerdim.kurtulmak imkansız sizden.türkiye artık ortaçağdan daha da uzak.daha dogmatik beklide.
Tiksindim sizden,iğrendim artık.

Neler vardı halbuki Türkiye de.ne kadar da güzeldir oysaki.ne kadar güzeldir istiklal de yürümek her mevsim ama her mevsim.her saat güzeldir İstanbul.kahveleri,cafeleri,iskemleleri,tabureleri ne güzeldir.simit yemek yolda boş boş etrafa bakmak.sesleri duymak yürürken
Ezan duymak 5 vakit ne güzeldir.inşaat sesleri,müzikmarketlerin şarkıları,delilerin naraları ne güzeldir.
İstanbul un tamamı lapsus ün içindedir.lapsus dört bir yandadır.paristedir belki ,belki perpignan da ,belki brighton da belki de şehirlerin en güzeli istanbulda .
Bir vapurun içinde üst katta oturuyordur lapsüs şimdi.üzerinde koyu yeşil bir parka var lapsüs ün.saçları hafif dalgalıdır ve de kumraldır saçları lapsüs ün.kulağında dandirikten bir mp3 çalar vardır.mp3 çalar da fikre kızılok çalmaktadır.ensesinden rüzgar esmektedir lapsüsün.cebinde kahverengi bir deri cüzdan ve bir de pembe bir akbil vardır.lapsüs haydarpaşadan Üsküdar a gitmektedir.sakallarındadır elleri lapsüsün .lapsüs İstanbul üniversitesinde 2. sınıf hukuk öğrencisidir.yapayalnızdır lapsüs.memleketi yoktur.herkes gibi bütün dünya gibi İstanbul a yolu düşmüş ,soranlara İstanbulluyum demiştir.yorgundur lapsüs.sırtında bir ağrı vardır.umutsuz biridir lapsüs.umutsuzlukla yol alacak olan bir erkektir lapsüs.lapsüs benim aşık olabileceğim sessiz ,dingin bir üniversite öğrencisidir.gidiyorsun adlı şarkıyı ellerinden kayıp giden ülkesine söyler.mırıldanır hafifçe.nankör martılara bakar,rüzgardan gözleri yaşarmıştır lapsüs ün.dalgalara bakar ,hava kararmıştır ve dalgalar laciverttir.dalgalara kavuşmak ister.atlamak kurtulmak ister.bir sigara yakar lapsüs.rüzgara karşı yakar sigarasını kibritle.elleriyle saklar sigarasını rüzgardan .bıyıklı dudaklarıyla bir nefes alır lapsüs ve kibriti denize atar.


Belki de evde yalnız yaşadığım içindir.bilmiyorum.hep birilerine ihtiyacım var.kendime birilerini seçiyorum.onu fakültenin en yağız delikanlısı seçtim.otobüslerde karşılaşıp meraba dediğim Fouad.bioloji master 2 öğrencisi kıvırcık saçlı solcu Fouad…
Fakültenin en yakışıklısı benim için.en sessizi ,en hızlı yürüyeni.en dakiki,siyah paltonun en çok yakıştığı üniversite öğrencisi.yalnız Fouad.koşturup duran gerçek hayattaki mersault benim için.hak ve hukuk arayan sessiz isyankar çocuk.belki Oran da belki de Cezayir şehrinde doğmuştur yakındır.belki hamhammet te dir soyadın.
Seninle başka bir zamanda sidibu said te sadece bir bardak nane çayı içmek isterdim.konuşmak istemezdim.tek derdim ki benmle aynı semtte oturma,aynı otobüse binme ve fakültede kafamı çevirdiğimde siyah palton ,grili siyahlı kaşkolun ve siyah deri çantanla hızlı adımlarla yürüyor olma Fouad derdim.
Gidiyorsun şarkısını bu yıl gideceğin için üniversiteden gideceğin için sana söylüyorum Fouad.git Fouad ve öyle iyi hayatın olsun ki bizim için megafonlarda hak hukuk isteme.senin ileriki hayatında işçi çocukları üniversiteye gidebilsin.haftasonları çalışmasın magrebiyen çocuklar.az değil çok sigara içebilsinler.kardeşlik hiç olmadı ama oluversin okullarda.arap olmak o kadar da kötü olmasın olur mu Fouad El Bairoudi.
Son günlerde eğer dayanamazsam söylerim sana arkadaşım olmadığını.gizliden gizliye senden hoşlandığımı söylerim sana .
MERVE ARCASOY

Hiç yorum yok: