27 Şubat 2008

Pierre ve Yann


Gözaltına alıyorlar iki çocuğu.iki fransız çocuk,iki devrimci genç.biri sarışın biri kumral
Devrim gözlerinde,polis enselerinde
Pierre ve yann
Gözaltındalar şimdi
İki solcu genç çocuk
Bildiğim üç adam dan farksızlar
Biri ernesto biri deniz biri yılmaz
Pierre ve yann okuyamaz artık
Fakülteler kapalıdır onlara
Grev yapsam yarar mı bir işe
Düşünce özgürmüdür?
Liberté égalité fraternité grev de midir?
İşe yarar mı topladığı imzalar Fouad ‘ın
Ya diğer sakallı devrimci nerede
Kaç zamandır bakışmıyoruz
Nerede siyah paltolu grevci çocuklar
Korkuttular mı sizi polisler?
Parmakları sarma tütün sigarası kokan çocuklar
Pierre ve yann ı kurtaramaz mısınız?
Megafon u alıp bağırsam duyar mısın pierre?
Boynundaki puşi durmakta mı yerinde?
Saçlarını kestiler mi yann?
Katalan aksanlı yann
Beni amfiden çeviren pierre
Ne yapsam ben şimdi
Bir oturma iznim var burada
Vatanım değil burası benim
Bana deniz i hatırlattınız
Oysa ben ne bilirim deniz e dair
Biliyorum bu soruşturma biter bir gün
Bilmiyorum görür müyüm sizi gene bir gün
Kalbimin pere la chaise mezarlığında iki yer açtım sizin için
Biri Ahmet kaya nın yanı
Diğeri de yılmaz güney in
Bütün devrimciler yakışıklı ve sakallı mıdır?
Hepsi de bu kadar talihsiz midir?
Ben kim miyim?
Manifestasyon da yürüyen burjuva tipli bordo rujlu kızım
Hani sizin şu magrebyen sandığınız ya da benim öle anladığım .

Hiç yorum yok: