28 Mayıs 2007

Buse ne yapicak?

Bu yazı Buse mezun olduktan sonra ne yapacak diye merak edenler icin. Aslında benim yıllarca bildim bileli kafama koyduğum yurtdışında eğitim görme çabalarımı bile bile ses tonlarinda sinsilik kokan o garip sorulara tam bir netlik kazanması adına yazıyorum!!!

Amerika'da okumaya nedense baştan silen ben epey bir sure fransa mi yoksa ingiltere mi diye gidip gelirken bir fransiz ekolünden çıkma biri olarak ingiltere'yi seçmem şaşırtıcı gelsede mantık olarak doğru bir seçim yaptığıma inanıyorum. Fakat son zamanlar yine de üniversite eğitim sistemi konusunda Amerika'nın en iyi olduğuna katılıyorum. İki dilde oldukça hakim olmanın avantajlarını kullanmak istiyorum aslına bakıllırsa hayatta her zaman sahip olduğumuz özellikleri kendimize avantaj olarak çevirmekten yana olduğumu belirtmek isterim. Ben bir türk olarak, fransız ekolünden yetişmiş bir türk olarak ingiltere de her zaman daha farklı bir konumum olacağım. Ayrıca çokkültürlü bir toplumda bir yabancı olarak yaşamayı da daha kolay buluyorum. Ne yapıcağıma gelince biraz ingiltere'de ki egitim sistemini anlatayım.

Bir kere uluslararası bir diplomaya sahip olmayınca ingiltere de ozel lise bitirme diploması veya devlet lise diplomasına sahip olununca bir yıl Foundation isimli hazırlık yılı okunuluyor. Binbir çesit alanı var ve her okulunki farklı içeriklere sahip ve herkes herkesinkini kabul etmiyor yani istedigin her yere basvuramıyorsunuz :( İki seçenek var ya bu yol ile oylesine bir okula gidilecek hani su hilton otellerindeki ogrenci avı haline gelen egitim fuarlarına gelen okullara ya da oranın lise bitirme sınavlarına hazırlanılacak veya ona denk bir baska metod izlenilecek ki bu da en fazla 2 yılını alabiliyor.

Önemli bir şeyin altını çizmek gerek bu konuda oldukça iyi araştırma yapmış biri olarak ingiltere'de eğitim konusunda tek bir şey söyleyebilirim orada eğitimin büyük bir paya sahip olan bir sektör haline geldiğidir. O nedenle adımlarımı atarken çok dikkatli olmalıydım. Çok düşündüm taşındım ve sp'deki notlarımla iyi bir okula gidecemeyeciğ gerçeği ile yüzleştim. Onlar herşekilde turkiye'de egitim sistemini anlamak istemiyorlarsa da ben kendi okulum ile herhangi bir özel lise ile denk tutan bir manteliteye gore gelecegime sekil veremem.

Benim hic bir acelem yok erken mezun olup is aramaktan yorulan gencleri gordukce bu duruma girmek pek de istemiyorum onun icin elimden gelenini en iyisini yapmaya hazırım imkanlarımın sınırlarını zorlayarak.

Londra'ya 50 dk uzaklıkta kucuk, sessiz, ögrencilerle dolu bir deniz sehri olan (bana gore kasaba) brighton'da city&college isimli okulda ( bir nevi yüksek öğrenim koleji olarak adlandırabiliriz ) sanat ve tasarım üzerine 3 A level a ( yani oranın lise bitirme sınavları) artı onceden bahsettigim foundation yılına denk sayılan BTEC yüksek ulusal diploma almak icin 2 yil okuyacagım. Daha çok pratik ve teknik konu ağırlıklı kabiliyete odaklanan bir programa sahiplar.

Bu zaman içinde hem dilimi geliştireceğim fikirlerim daha iyi oturmuş olacak ve bu konuda daha iyi ve saglam adımlar atabilecegim. Bu ululararası diplomayı da aldıktan sonra dünya'da istedigim yere basvurabilecegim fakat şunu da belirtmek de yarar var ki sainte pulchérie deki hic bir notumun onemi kalmayacak 1.5 yıl sonraki universite basvurularımda. Yeni yapacağım projelerden, sınavlardan en kadar iyi not alırsam o kadar benim icin iyi olacak. Bu süreçte umarım kitap okumaya daha fazla zamanım olup kendimi geliştireceğim :)

Ben ne galatasaray sınavına ne de öss ye giriyorum. Tek bir şeye odaklandım o kadar!

Kariyer olarak ne yapicak bu kiz diye sorarsanız şimdilik küratörlük düşünüyorum sonucundan Türkiye'de çok büyük bir açık var bu konuda, bundan yararlanıp küratörüm diye ortaya atılanlarda var gerçi de... Ama ciddi bir akademik bilgi birikimine de ihtiyac var bu da gerçek o nedenle akademik yonde de bir kariyer yolu tercih edilebilir. Gönlümde hep yatan flamenko dans kariyerinin ateşini birazcık söndürebilen bir yolu şeçtim arada alevleniyor bu ateş ama bakacağız artık hayat ne gösterecek kimbilir...

Eger herhangi bir sorunuz olur ise zevkle cevaplarım.

Umarım kimilerin kafasındaki bir kaç soru işaretini silmişimdir

Buse

3 yorum:

Adsız dedi ki...

İnanılmaz... Bu kadar detay... Ben akşama ne yiyeceğimi bile bilmiyorum... :(

Adsız dedi ki...

Maymun iştahlı değilsin sadece hızlı enerjik ve hareketlisin. zaten bu yüzden çok eğlenceli bi insansın ve ben seni çok seviyorum. İrlandalı kızlar gibi kapalı olmak istemiyosun dimi? ;)

Adsız dedi ki...

Canimmm benimmm :)

Hayir ben yasadigim satoda irlandali kizlar gibi kapanmak istemiyorum, yemyesil tepelere cayirlara cikip gri bulutlarin golgesinde dolasmak da istiyorum ben cok sey yapmak istiyorum evet sanirim heyecanliyim biraz ama ben mutluyum :) yapacagim bir gun butun istediklerimi yapacagim...

bende seni cok seviyorum masal kokulu ortacag nemi sinen kalemini, uzun sarı saclarını, prenses edani seviyorum :)